استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد رئیس جمهور: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند تأیید طرح سامان‌دهی مسکن و اجاره‌بها | صحت انتخابات در تمام حوزه‌ها به تأیید رسید جوزپ بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد ترامپ دولت بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی مقایسه کرد فرماندار مشهد: هزار و ۶۴ شعبه اخذ رأی در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود وزارت بهداشت فلسطین نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه هشدار داد حماس از عادی بودن روابط خود با قطر خبرداد تجارت و اوکراین محور گفت‌وگوی ماکرون با شی پیام رئیس‌جمهور چین به نشست سازمان همکاری اسلامی جهاد تبیین و مدیریت جهادی نمونه بارز و عینی مقابله با جنگ شناختی دشمن است ورود ناو «شهید مهدوی» به نیمکره جنوبی زمین ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مصوبه افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما متوقف شد| برخی ایرلاین‌ها عمدا هواپیما‌ها را زمین‌گیر کردند

  • کد خبر: ۱۲۰۸۴۰
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
مصوبه افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما متوقف شد| برخی ایرلاین‌ها عمدا هواپیما‌ها را زمین‌گیر کردند
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه" از افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی جلوگیری کرده‌ایم" گفت: برخی ایرلاین‌ها عمدا در حال زمینگیر کردن هواپیما‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا رضایی‌کوچی، با اشاره به مصوبه سه ماه پیش برای افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت پرواز‌های داخلی توسط شورای عالی هواپیمایی، اظهار کرد: سه ماه است که این کار را متوقف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این بین برخی شرکت‌های هواپیمایی به‌طور غیرمستقیم هواپیما‌های خود را زمین‌گیر می‌کنند.

وی در این باره توضیح داد: به همین دلیل نیز بلیت پرواز به سختی تهیه می‌شود. در زمان حاضر حدود ۱۱۵ فروند از ناوگان مسافری کشور فعال است. این در حالی است که ناوگان هوایی مسافربری کشور دارای حدود ۴۰۰ فروند هواپیماست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برخی شرکت‌های هواپیمایی عمدا در حال زمین‌گیر کردن ناوگان خود برای فشار جهت افزایش قیمت‌ها هستند، گفت: دلیل زمین‌گیر شدن هواپیما‌ها ترکیبی از اقدامات عمدی و غیرعمدی است. به‌عبارت دیگر ایرلاین‌ها از یک طرف می‌گویند قطعه نداریم و قطعات معیوب شده است. هم این‌که  به‌دنبال افزایش قیمت بلیت پرواز‌ها هستند.

رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که مجلس تا چه زمانی می‌تواند در برابر افزایش قیمت بلیت پرواز‌ها مقاومت کنند، اضافه کرد: این افزایش ۳۰ درصدی در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و ایرلاین‌ها در انتظار ابلاغ آن هستند.

وی با یادآوری این‌که ایرلاین‌ها برای یک ساعت پرواز حدود ۹۳۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش ۳۰ درصدی یک ساعت پرواز به حدود ۱.۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد، البته این در صورتی است که شرکت‌ها تخلف نکنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->